NeuroFrance 2019

24 April 2019
This year the CRMBM is involved in the organization of the international conference of the French Society of Neurosciences that takes place May 22ndto 24th2019 at Parc Chanot in Marseille.

We also propose scientific conferences, discussions, experiments, games and documents on neuroscientific news for the general public of all ages in Marseille. Come and meet local neuroscience researchers and students, discover the abilities of your brain, admire images of it, and learn how scientists work to study brain function and dysfunction and what you can do to protect your brain health.

Where?Public Parc Chanot next to the play ground. Public transport, Metro Rond Point du Prado.

When?Wednesday May 22nd2019, 9:30 am to 6:00 pm

Web:https://www.neurosciences.asso.fr/V2/colloques/SN19Affiche NeuroFrance 2019

Cette année, le CRMBM est impliqué dans l’organisation du colloque international de la Société française de Neurosciences qui a lieu du 22 au 24 mai au Palais de Congrès au Parc Chanot.

En parallèle, nous proposons des animations grand public pour tous âges : des conférences scientifiques, des discussions, des expériences, des jeux et des documents autour de thèmes d’actualité neuroscientifique. Venez rencontrer des chercheurs et étudiants en neurosciences, découvrez les capacités de votre cerveau, admirez des images médicales du cerveau et apprenez comment les chercheurs locaux œuvrent pour étudier son fonctionnement et son disfonctionnement et ce que vous pouvez faire pour protéger sa santé.

Où?Parc public Chanot proche des jeux d’enfants. Transport public : Metro Rond Point du Prado.

Quand ?Mercredi 22 mai 2019, de 9:30 à 18:00

Read Also :